Eerste clubwedstrijd 2022, Heerenveen

Zondag, 6 maart 2022

Uitslag eerste clubwedstrijd

Onze eerste clubwedstrijd, die onder normale omstandigheden kon worden gevist, ging naar Heerenveen. Gezien de verwachtingen en de opgedane kennis van collega vissers dachten we dat daar voor iedereen wel een netje vis te vangen was. Na de loting werd vertrokken richting het water waar door de wedstrijdcommissie de nummers waren uitgezet. Het is altijd erg prettig vissen vanaf de betonnen steigers die hier liggen. Het weer was er klaar voor, hoewel het nog behoorlijk koud was, scheen de zon volop. De meeste vissers kozen voor de feeder in het midden van het kanaal. Een paar deelnemers probeerden het met de vaste stok.
Na het eerste uur begon al duidelijk te worden dat het wel erg moeilijk werd, vooral achter op het parcours. Alleen Jan Dikkema wist op dit moeilijke deel van het parkoers in de eerste twee uur een paar grotere vissen te vangen met de vaste stok (totaal 6 stuks). Dat leverde hem uiteindelijk een tweede plaats op in het eindklassement. Op nr. 1 wist Elle Lakamp zijn visjes te vangen (totaal 8 stuks) en daarmee eindigde hij op een eerste plaats. Derde werd Bobby Grijpstra (totaal 4 stuks) in het midden van het parkoers. De overige deelnemers moesten het doen met een enkele vis of niets. Op steknummer 14 wist Patrick ook meerdere vissen te vangen met de vaste hengel. Vandaar dit mooie plaatje.