Club uitwedstrijden

Reglement clubwedstrijden 2024

Doelstelling van de clubwedstrijden is laagdrempeligheid en gezelligheid. Voor de beginnende wedstrijdvisser zijn de clubwedstrijden ideaal om in te stappen. Wel zijn er een aantal regels waaraan we voldoen:
  1. Inschrijven is mogelijk tot en met de dinsdag voor de wedstrijd bij Christian de Vries;
  2. Aan de wedstrijden mag alleen worden deelgenomen door leden en sub-leden van HC Gauw Tevreden;
  3. In totaal worden 12 wedstrijden georganiseerd waarvan de 9 beste uitslagen meetellen voor een overall competitie. Bij gelijke stand is het totaal gevangen gewicht doorslaggevend voor de rangorde in de uitslag;
  4. Vertrekplaats, loting en samenkomst voor de prijsuitreiking per wedstrijd is in "De Onderneming" te Winneweer;
  5. Er worden door de club 6 geldprijzen beschikbaar gesteld voor de nummers 1 t/m 6 in de einduitslag. Nummer 1: Euro 100,--,; nummer 2: Euro 90,--, enz.
  6. er is een kleine inleg verschuldigd, voor iedereen is er een vleesprijs per individuele wedstrijd.
  7. Op de afgesproken tijd wordt gezamenlijk gereisd naar de visplaats.
  8. De wedstrijden worden gevist op gewicht en hierbij mag men alle vissen, die geen wettelijke maat hebben, bewaren in een leefnet. Roofvis, meerval, forel en paling is uitgesloten van weging met uitzondering van baars.
  9. De gevangen vis dient in een leefnet te worden bewaard met een maximum tot 20 kg. Bij meer dan 20 kg geldt het gewicht van 20 kg. Dit leefnet dient voldoende groot te zijn en zo veel mogelijk horizontaal in het water te worden geplaatst.
  10. Voor aanvang van de wedstrijd wordt door iedere deelnemer zelfstandig een plaatsnummer geloot en dient men hier dan te gaan vissen.
  11. Er mag worden gevist met maximaal 1 hengel. Het vissen met een swingtip, een triltip, een winklepicker, een feeder enz. is toegestaan. Er mag uitsluitend worden gevist met 1 haak per hengel.
  12. Het vissen en voeren met gekleurde maden is verboden.
  13. Bij aankomst aan het viswater is de mogelijkheid tot opbouwen. Gestart wordt met de wedstrijd om exact 9.00 uur. In voorkomende gevallen kan eerder gestart worden op het moment dat de wedstrijdleiding dit bepaald. De wedstrijdleiding geeft een signaal dat mag worden gestart met voeren/vissen.
  14. Op de afgesproken eindtijd dient men te stoppen met vissen waarna gezamenlijk de vis wordt gewogen.